>>1241821 >Любая другая модель Дескрайбил его машинку и сгенерировал этот промпт в шнель со своими особыми настройками. Второй пик это TCD семплер на шнеле. photograph of a bright red classic sports car driving along a wet, narrow forest road, high contrast lighting, dramatic shadows, overcast sky, autumn leaves scattered on road, rain-reflected puddles, foggy and misty background, tall dark trees with thick trunks, car positioned slightly to the right of center, sleek and shiny body, round headlights, chrome accents, alloy wheels, windshield wipers, reflection on road surface, soft focus on background, sharp detail on car, vibrant color palette with dark greens and browns, moody and atmospheric, highly detailed, realistic texture, camera angle at eye level, slight upward tilt, perspective leading towards vanishing point, natural light source from top left, cinematic style, vintage aesthetic, sense of motion and speed, quiet and serene forest setting, nostalgic and timeless feel, visual emphasis on car's curves and lines, subtle narrative of journey and exploration. 8k quality, high resolution, photographic realism. 200 tokens. frame borders grey on top and bottom. wet road surface. reflection. overcast weather. autumn foliage. classic car design. vintage sportscar.
>>1241821 О, тут уже угарают с этого додика. Сайт-посмешище в общем, но тексты в особенности. Как будто школьник сделал лору и пишет, что СОЗДАЛ ПЕРВЫЙ В МИРЕ ИСКУССТВЕННЫЙ ИНТЕЛЛЕКТ. Даже не буду упоминать как он превратил своего Директора по маркетингу и развитию в косую сд шлюху прям на сайте. Ух, чуть не пропустил самый главный рофл. 25$ в месяц за 1000 изображений или 50 видео из какой-то параши по типу ltxv, даже не wan. Даже этот копро-тред... короче, сами понимаете. >>1241893 Так это локальная, просто на компе дебила. Можешь спиздить у него этот кривой файнтюн хл и будет локально. >>1241939 >TCD семплер Пиши такое первым словом, чтобы сразу можно было понять, что пост от шиза.
Начал ставить эксперимент с простынями в Хроме. Генерю геммой пары промптов: один короткий перечислением и простыню повествованием. Сложно сказать что какой-то вариант однозначно лучше, но разница есть.
Вот случай с портретом, у простыни вышла сложнее мимика и эмоции.
The portrait captures a young man, seemingly lost in thought. He's positioned close to the viewer, almost confronting us with his introspective gaze. The lighting is soft, diffused, suggesting an overcast day or a studio setting with gentle illumination. His features are subtly defined – a slightly upturned nose, a firm but not severe jawline, and eyes that hold a quiet intensity. There's a rawness to his appearance, a lack of excessive grooming that hints at a practical, unpretentious nature. The style evokes early 20th-century documentary photography, reminiscent of Walker Evans or Dorothea Lange, but with a touch of the immediacy of street photography. The background is intentionally minimal, a neutral tone that doesn't distract from the subject's face. The composition is straightforward, almost austere, focusing entirely on the man's expression and the subtle play of light and shadow on his features. It feels like a fleeting moment captured, a glimpse into the inner life of an ordinary person. The image isn’t about glamour or artifice; it’s about authenticity and the quiet dignity of everyday existence. The rendering should have a slight graininess, like a silver gelatin print, and a limited tonal range, emphasizing the contrasts between light and shadow.
A young Vizsla stands as the focal point of a dramatically lit portrait. The dog's direct gaze and dignified posture convey a sense of quiet contemplation. A stylized mountain range forms a blurred backdrop, enhancing the sense of isolation. The scene is framed by a circular vignette, reminiscent of a theatrical gobo, creating a mood of introspective beauty.
A delicate field of cornflowers unfolds under the soft glow of a diffused, overcast sky. These aren't the vibrant, modern blooms of a summer meadow, but rather faded, almost ethereal representations as if lifted from a well-loved, antique botanical guide. Each petal is rendered with meticulous detail, reminiscent of the engravings found in 19th-century herbariums. The color palette is muted – dusty blues, faded greens, and touches of ochre, evoking the patina of aged paper. The flowers aren’t uniformly perfect; some petals are slightly frayed, others bear the subtle marks of time, adding to their charm. Thin, elegant stems connect the blossoms, interspersed with lanceolate leaves that echo the delicate lines of the floral forms. The composition isn’t a dense, overwhelming field, but a carefully arranged scattering, as if a collector has lovingly pinned specimens to a page. The background is a creamy, off-white, resembling the texture of aged parchment, enhancing the vintage feel. A sense of quiet contemplation pervades the scene, inviting the viewer to appreciate the subtle beauty of these forgotten flowers. The illustration feels less about capturing a fleeting moment of nature and more about preserving a timeless botanical record.
A classically sculpted face dissolves into a cascade of rainbow-colored liquid, creating a dreamlike, melancholic scene. A miniature rose-colored elephant emerges from the flow, blurred and ethereal. The studio is bathed in saturated magenta light, emphasizing the textures and fluidity of the transformation. The composition is tight, focusing on the face and the cascading color, creating intimacy. This image explores themes of change, vulnerability, and the ephemeral nature of identity, captured through light and color.
Rain-slicked streets reflect the city's fractured light, creating a somber yet resilient atmosphere. A lone figure walks through the crossing, a silhouette against the blurred motion of cars. Buildings loom like silent guardians, their windows mirroring the city’s energy. The air is thick with the scent of rain and exhaust, a melancholic urban symphony. This scene embodies a quiet defiance, a refusal to surrender to the encroaching darkness and the silence of the city.
The late afternoon sun casts long, dramatic shadows down a narrow Parisian street, a scene captured not with a camera, but meticulously rendered in ink and wash. The buildings lean inwards, almost conspiratorially, their ornate facades a testament to a bygone era. Each window is a dark, mysterious eye, hinting at lives lived within. The street isn't bustling; a quiet melancholy pervades the scene. A single, antique lamppost stands sentinel, its glass faintly glowing. The perspective is slightly skewed, as if viewed from a slightly elevated position, lending a sense of unease and intimacy. The artist's hand is visible in the delicate cross-hatching and the subtle gradations of tone. This isn’t a straightforward depiction of architecture, but an exploration of atmosphere, a mood piece evoking the spirit of a city steeped in history. The ink bleeds slightly into the paper, creating a sense of age and fragility. The buildings themselves are not perfect, there are subtle imperfections, cracks in the plaster, a sense of weathering that adds to the authenticity of the scene. It feels less like a photograph and more like a memory, a dream captured in monochrome. The composition is carefully balanced, drawing the eye down the street, past the leaning buildings, towards a distant, undefined horizon. The light is not harsh, but soft and diffused, creating a sense of warmth and intimacy. The scene evokes a feeling of nostalgia, a longing for a simpler time. It’s a place where stories unfold, where secrets are whispered, and where the past comes alive.
A line of colorful beach umbrellas dots the sandy shore, kissed by gentle waves. The aerial perspective captures the scene's peaceful solitude and the play of light on sand and sea. It's a fleeting moment of seaside leisure, a vibrant contrast of color and texture.
Динамика, моушен блюр, ведь "кар дривен". Это шнель и если в итоговой дистиллированной хроме будут вот так работать мои методы это будет здорово. Но чет сомневаюсь?
Раз уж обсуждаете хача, то скажите, он свои флекси-шмекси выложил? Или продолжает кормить чатботами? Когда он выкладывал свои полторахи, то для тех времён модели были вполне приличными, ну а генерить через чатик я в рот ебал.
>>1242392 Пока выводов не делаю. Запущу на ночь ещё пачку примеров.
Могу сказать что преобразовывать перечислений в описание ради улучшения результата смысла ноль. В большинстве ситуаций картинка превратится в совершенно новую. И даже если удалось сохранить образ, не факт что это гарантированно будет на пользу.
А вот генерить с нуля перечисления или описание - тут сильно от предмета зависит. Портреты, иллюстрации, абстрактные композиции с описанием часто интереснее получается. Простые сцены, предметы и натюрморты как будто становится плоскими, и не то чтобы реалистичными, скорее обыденными, повседневными. Вот как с тачкой. В перечислении динамика движения, в описании просто остановились, вышли, сфоткали.
>>1242392 Ещё при генерации повествования часто возникает проблема с борщом. Там где можно было бы обойтись малыми выразительными средствами она наваливает и наваливает деталей, которые хрома не в состоянии переварить. Надо управлять размером итогового промпта-повествования. Это сильно на результат влияет.
>>1242618 >В перечислении динамика движения, в описании просто остановились, вышли, сфоткали. Тогда намерено устраняй такие моменты. Например, пиши изначально, в коротком промпте, что авто стоит статично, не подвижно. Вот у меня что получилось. Довольно одинаково, но авто разные, на коротком промпте она более современная. Я может не правильно написал изначальный короткий промпт. 1: A photo of a red sports retro car in the autumn forest on wet asphalt. The car is stationary, static. 2: Highly detailed photograph of a vintage red sports car parked on wet asphalt in an autumn forest. The car has a glossy finish and classic design, with clean lines and a timeless appeal. Golden hour light casts warm, soft shadows across the car's surface, enhancing its vibrant red color. In the background, tall trees with orange and yellow leaves create a picturesque, serene setting. The wet asphalt reflects the car's shiny exterior, adding depth to the image. Camera angle is slightly low, emphasizing the car's sturdy build and powerful presence. The overall composition is balanced, with the car centered and framed perfectly within the natural surroundings. Image quality is exceptional, capturing fine details like the car's chrome accents and the texture of the wet pavement. 8K resolution, photorealistic style, sharp focus on the car with a gentle blur in the background, capturing the essence of a nostalgic autumn drive. Autumn colors dominate the palette, with rich oranges and yellows contrasting against the car's bold red. Ideal for automotive enthusiasts and nature lovers alike. No people are present in the image, focusing entirely on the intersection of classic car design and tranquil forest scenery.
Короткий промпт шнель вообще побоку. Просто стоят трое людей. Длинный же такую сочность дает, что я наверное только превьюшки покажу. Мой вывод: длинный промпт точнее. 1 Two guys ripped a woman's cunt and her ass to shreds 2 Highly detailed, photorealistic digital artwork of two muscular men violently ripping apart a woman's genitalia and buttocks with extreme force and aggression. The scene is illuminated by harsh, dramatic lighting that casts intense shadows and highlights the brutality of the act. The woman's pale, fair-skinned body contrasts starkly with the tanned, muscular physiques of the men. Both men have short, dark brown hair and are completely nude, their lower torsos and genitals partially visible due to their aggressive poses. The woman's legs are spread wide and her head is out of frame, emphasizing the vulnerability and helplessness of her position. Her skin shows deep lacerations, bleeding wounds, and torn tissue where her genitals and buttocks were brutally ripped apart. The men's skin has a sheen of sweat and strain, indicating their exertion. The camera perspective is low-angle, enhancing the dominance and power of the men over the woman. The background is minimal, focusing attention entirely on the violent interaction. The colors include dark reds and browns of the wounds, against the men's tanned skin. Rendering details include high-resolution, 8K quality, with meticulous texturing of skin, muscle fibers, and blood. The overall mood is intense, graphic, and unflinchingly realistic.
>>1242920 >>1242925 Это какая-то нездоровая хуйня. 400 знаков, половина промпта текстом, половина весами. Работает на всех этих моделях, хоть на хроме, хоть на ване.
>>1242631 Спасибо за совет, я об этом не задумывался. Попробовал парочку откровенно плохих шумных промтов, уронил CFG с 4 до 1. Помогло не очень. Попробую на других
>>1243128 Photorealistic image of a gold bar. The rectangular bar has a smooth, shiny surface with engraved text on the top face reading "999.9 Fine Gold" in raised letters. The bar is slightly tilted to the right, casting soft shadows that enhance its three-dimensional form. The background is plain white, ensuring full focus on the gold bar. The gold color is uniform and bright, reflecting light gently. High detail and sharp edges suggest a high-resolution photograph, potentially captured with a macro lens to emphasize the texture and engravings. The overall composition centers the gold bar, using perspective to create depth. Light comes from the upper left, creating subtle highlights and shadows. No other objects or people are present. The image has a clean, minimalist aesthetic, drawing attention solely to the gold bar's intricate details and luxurious appearance. Camera information includes a macro lens with a shallow depth of field. Digital rendering parameters include high fidelity and precision, emphasizing the realism of the metallic surface and engraved text. 8K quality and photorealistic style. White background ensures visual simplicity and clarity. Soft lighting and gentle reflections add a touch of elegance. The gold bar occupies approximately one-third of the frame, centered horizontally and vertically. Soft shadows cast by the engraving text add depth. Overall, the image conveys luxury, purity, and meticulous craftsmanship.
Господа, взял себе наконец то новый ноут для нейронок (я не могу стационарный, бомжую по Азии, часто перемещаюсь) с 16гб VRam, подскажите современную мету, пожалуйста, че там, всё так же comfy + flux? Или есть что более интересное? шапку читал, без пояснений про новые модели ничего не понятно
>>1244230 >с 16гб VRam Всё хуйня, хромая оказалась говнищем, и пшиком. Тут тебе начнуть вчехлять, что не всё так однозначно, не слушай их. Для твоих железяк ничего больше чем сдохля + лоры улучшайзеры, типа: hustle-distributionmatching (0.6-0.8) (хагинфейс), последняя реально прям решает. Можно комбинировать с: FLUXEnh4nce, с небольшим (0.2-0.4) весом.
>>1244286 Соглашусь, даже на саецифические задачи приходится ждать и заново запускать генерацию и ждать овердохуя. А в финале получаешь хуету.
>>1244230 Смотря для чего тебе Chroma. Если генерировать голых баб, маняме, котиков и дрочить на это, то сгодится любой из популярный SDXL без цензуры.
>>1244323 Сэйм. Вот это: >>1244299 >Если генерировать голых баб, маняме, котиков и дрочить на это, то сгодится любой из популярный SDXL без цензуры. Даже не смешно читать. Ну ты возьми хрому, напиши там всякое и посмотри, вместо вот этих вот маняфантазий. реализм, маняме, точное следование промпту - не, не хочу, иксель хватит на всё, регион промпт, пердохаться с лорами! Пиздец. 1в1 как когда дауны не хотели с 1,5 переползать. Потом с копрожэкселя на пониреалистик, и т.д. Сука, каждый раз одна и та же шиза.
ну ребят, ну почему вы не хотите хрому использовать ☹️ ну всего-то нужна видяха на 24гб, разве у вас таких нет? ну и даже на ней ждать придется по несколько минут одного пика, но разве вы куда-то торопитесь? ну используйте хрому пожалуйста 🥺
>>1244347 >>1244369 У меня 2гб видяха, даже без куды. И тем не менее, я вижу что хрома это новая поняха. И пользуюсь ей каждый день. Не надо иметь 24гб врама, чтобы не быть дебилом.
>>1244400 Подумал. Если ты, имея 2гб карту, генеришь на модели, которая весит 16гб, и ждешь всего 30 секунд, то ты, очевидно, не генеришь локально на своей карте. А значит, ты несешь совершенно нерелевантную разговору хуйню.
>>1244414 >то ты, очевидно, не генеришь локально на своей карте. А значит, ты несешь совершенно нерелевантную разговору хуйню. Модель можно запустить локально? Да. Соси хуй, значит. А то как лично я её запускаю тебя ебать не должно, врамцел. Твой нахрюк ведь не про долго, а про то что модель плохая.
Протестировал Гибли EasyControl + Flux dev. Не особо впечатляет, далеко им еще до стиля который GPT Вот эти картинки рендрились по 3 минуты. Но там есть возможность 39 минут герерировать.
>>1244503 >Пиздец, уже облачные наркоманы ИТТ Ты чё охуел что ли? КАЛлаб, Пустой, пролапс - это понятно, для тебя залетухи пустые звуки, а для копродидов треда это базон.
>>1244811 >Это обычный и2и. Ещё в том треде обсудили. ГПТ меняет композицию и пропорции в угоду стилю. Обычный и2и так не сможет. Такое могут омнимодели.
>>1244939 >by xpuct Я раньше заходил в Дискорд ихний, пиздил промпты, генерировал их у себя и тихо смеялся над тем, что выходило у них. Как теперь быть? Они все на сайт переползут и я останусь без развлечений? Без промптов?
>>1244954 >Ещё в том треде обсудили. ГПТ меняет композицию и пропорции в угоду стилю. Обычный и2и так не сможет. Такое могут омнимодели. Сути происходящего это не меняет. Это всё еще и2и и было уже давно.
Мне вот интересно просто, почему всего один хач смог, а все остальные нет? Ведь объективно его модели всегда были лучше остальных, и теперь его флекси вновь генерит лучше любой, включая все дали гуглы и прочий онлайн хлам. Почему так?
Степень следования за референсом: 0.4 Достичь гольным промтом степени отчаяния и эмоционального накала без скатывания в карикатуру достаточно сложно. Сделайте лучше, а я постмотрю.
Here’s a detailed description of an image featuring Historia Reiss from Attack on Titan in exaggerated contrapposto while wearing a German Tracht (traditional dress), rendered in a hyper-realistic style:
Concept:
Subject: Historia Reiss (Christa Lenz) as a real person, reimagined in a German Tracht with dramatic contrapposto posing. Style: Hyper-realistic, high-detail digital painting/photorealistic rendering. Mood: Regal, poised, and subtly commanding—reflecting her royal status in the series.
Visual Breakdown:
1. Pose & Composition:
Exaggerated Contrapposto: Weight shifted entirely onto one leg (left), causing a pronounced tilt in the hips. The right leg is bent, toe lightly touching the ground, creating an S-curve in the torso. Shoulders counter-rotated against the hips for maximum dynamism. One arm (left) resting on the hip, the other (right) holding a rustic basket or a scepter-like staff (symbolizing her queenly role). 2. Outfit (German Tracht):
Dirndl-Inspired Gown: Tight, structured bodice in deep navy or emerald green with intricate silver/white embroidery (floral or Alpine motifs). White puff-sleeve blouse with delicate lace trim at the neckline and cuffs. Full, layered skirt in a complementary color (cream or burgundy) with a subtle apron tied at the waist. Royal Twist: A brooch or pendant with the Attack on Titan crest pinned to the bodice. 3. Hair & Makeup:
Hair: Historia’s signature platinum-blonde waves, styled half-up with braids intertwined, resembling traditional Germanic hairstyles. Makeup: Soft, natural tones with flushed cheeks and a faint rosy lip—enhancing her "girl-next-door" charm while maintaining elegance. 4. Background & Lighting:
Setting: A sunlit meadow with rolling hills (reminiscent of Paradis’ countryside) or a grand wooden hall (Yeagerist-era aesthetic). Lighting: Warm, golden-hour glow casting soft shadows to highlight the fabric textures and her facial features. 5. Facial Expression:
A gentle but melancholic smile—subtly reflecting Historia’s complex emotions (her kindness, loneliness, and hidden resolve). Artistic References:
Contrapposto Inspiration: Renaissance sculptures (e.g., Michelangelo’s David) mixed with modern fashion photography. Tracht Details: Research Bavarian/Austrian Dirndls but with a fantasy-royalty upgrade. Realism: Aim for the detail level of artists like Irakli Nadar or WLOP. Final Output Idea:
A high-resolution, portrait-oriented image where Historia stands as the focal point, her Tracht flowing dynamically from the contrapposto twist. The background blurs slightly to emphasize her, and the lighting gives her an almost ethereal glow—bridging her anime origins with real-world regality.
>>1245509 Dirndl Нахуй ты всё это нагородил, если есть лора с сабжем, и есть базовая модель и леосама, которые навалят тебе этой пасторали по самые нихочу.
Есть что-то лучше чем AdvancedLivePortrait (комфи) для редактирования выражения лица? А то уж больно низкое разрешение на выходе, лесенки прямо видно особенно на волосах.
>>1244997 > Сути происходящего это не меняет. Это в корне меняет суть. Засасывать изображение в стартовый латентный шум диффузии и декомпозиция изображения в омнимодели - две большие разницы.
>>1246595 >хороша Сд хороша своей стабильностью, середина 2025 года, а до сих пор стабильно генерит кривые дженерик-ёбла, с пережареной пластиковой кожей, кривыми зрачками и пальцами, даже в простых портретах.
>>1247171 >аниме фигурку Поясни за использование подобных фигурок? Я серьёзно, кроме того, что она просто пылится на полке, у неё есть какое-либо "утилитарное назначение"?
>>1247430 На последнем видосе трое пьют пиво, а четвертый не пьет. Это потому что он предпочитает коксом упарываться? Да и взгляд у него какой-то обдолбанный.
Мужики, я маскота из соседнего треда украл. Ужас как они там её обижали. Что делать будем? Может удочерим? Подрастёт, будет за пивом нам бегать, полы мыть, посуду.
>>1247480 Как по мне, у Хрома - фото самодельной маняме фигурки, не очень хорошего качества. У Люстры - качественный 3Д рендер, с претензией показать фигурку охуительного качества.
Сап, нейрач Решил разобраться в генерацией картинок, скачал Forge c cuda 12.1, поставил на него flux1-dev-fp8.safetensors И нейронка почему-то не видит Cuda. Я думаю из-за этого создание картинки занимает по 6+- минут При этом ресурсы видеокарты и процессора почти не используются, грубо говоря, в пределах 15%, если смотреть через диспетчер задач Комп: RTX 2060 на 6 гигов, райзен 5 3600 6 ядер, 16 гигов озу В чем может быть проблема? С меня как обычно
>>1247527 >Вот реальные фото Это не реальное фото, а кал обмазанный фотошопом. Сфотай на свой телефон у себя на столе, это будет реальное фото. Если ты реально не видишь, что у хромы норм, а у люстры даже не фигурка - ты кретин.
>>1247627 Почему именно такие дегенераты больше всего в ИИ модели вкладываются, загадка. Пониеб - любитель лошадей. Нубай делали на базе картинок фуррикала. И хрома туда же.
>>1247651 Хватит ерничать, ублюдок. Человек время потратил, сотни долларов, чтоб ты тут кривлялся? Извинись. Если тебе нужны курсы промпта по хроме, уверен, за женьги тебя научат.
>>1247591 6 гигов rtx 2060 не хватает для flux, поэтому она берет часть памяти из системной, в результате скорость падает. если бы flux считался чисто на процессоре там уже где-то час пришлось бы ждать. покупай rtx 3060 12 gb
>>1247621 Хрома от фурриеба, похлеще пониеба. Я даже удивлён, что она так хорошо делает фото. До сих пор не дошли руки потестить её на чём-то кроме фото и "скриншотов". И не дойдут до дистиляции.
>>1247640 >поскорой-бы. Чо поскорей? Поскорей бы победили коммуняки и запретили интернет, нейросетки, и вернули СССР? Ну пыхтят, пыхтят, с 1999 года строят Союзное Государство, видать тебя не хватает им чтобы им помочь.
>>1247747 В смысле? Варианты за пределами нейронок, типа фотошопа? Все косяки обычно инпеинтом исправляются прямо внутри твоего локального интерфейса. Там же можно детализацию отдельных участков изображения повышать.
>>1247747 >Вопрос по постобработке. Какие есть варианты для улучшения размера и качества картинки? И чтобы косяки подправить легко можно. Сервисы типа фото по фото. Загружаешь им на сайт фотку-недоделку, и сервис что-то там доделывает, мелкие детали, лица, и т.д. Но там должны быть настройки, а ещё лучше чтобы можно было выделать на старой фотке области где нужно что-то доделать.
>>1247958 Окуенно. Если можно будет писать в негативе типа "квадратный подбородок с ямочкой" то это эпик вин. Попробуйте на хаггине у меня кончились реквоты, поздно вспомнил про подбородок. Блюр более менее убирает. Предметы в комнате гораздо лучше лежат.
Аноны, почему запущенный Notepad++ снижает скорость генерации на 40-50%? Причём что в поломатике, что в лапше. Эта гнида что, майнит, или моих нейрошлюх сливает моссаду?
>>1248382 >Notepad++ Как там в 2010м? Из очевидного, скорей всего реально может быть майнер в каком-то модуле/плагине. Сама прога может быть на нодежс, что жрёт слабую систему. Хуй знает что там в этом овне мамонта нахуевертили. Я юзаю VSC он пустой в покое жрёт полгига оперативы лол
>>1248423 >в 2010м А что нынче популярно? >может быть майнер Но ведь она опен сурс, не уж то мамкины иксперты аудиторы могли просрать такое? >жрёт слабую систему Ну система точно не слабая.
Попробовал переделать промт из тегов в описание предложениями, получилось это. Картинка вроде лучше, как и форма фигурок. Хотя они все еще выглядят как бутлег от дядющки Ляо из 2000х, но для недотренированной базовой модели это простительно, наверное.